Karatestevne i Bjølsenhallen

Helgen 7. og 8. februar arrangerte Kampsport Region Øst regionale karatestevner i Bjølsenhallen i Oslo med Tiger Karateklubb som teknisk arrangør.

På lørdag den 7. februar var det RegionsCup (som omfatter 6 fylker på Østlandet) som ble arrangert, og fra Halden Karateklubb stilte 7 medlemmer til start.

Det var Kassi Klepper, Kim Tran, Nadia R. Martinsen, Andrian Nilsen, Finn Christian Vole, Anders S. Strand og Jimmy Aksmo som deltok, og alle stilte opp i både Kata (mønster) og Kumite (fri kamp) i sine respektive aldersklasser fra 13 år (ungdom) til 18 år (senior). Deltagerene gjorde en flott innsats som for Kim Tran sin del resulterte med sølv i Kata Damer Senior, Nadia R. Martinsen kjempet seg til bronse i både Kata og Kumite og Finn Christian Vole tok bronse i Kumite.

Søndag den 8. februar ble det arrangert MiniCup karate i Bjølsenhallen hvor Halden Karateklubb stilte med 5 utøvere som var Veronika Skagen, Lars Jørgen Langaas, Petter R. Martinsen, Henrik Clasen og Even V. Johansen. Her stilte alle utøverne opp i både Kata og Kumite. Alle ble mange erfaringer rikere med både motgang og medgang, men hvor alle deltagerne ble premiert for sin innsats på mattene, både i Kata og Kumite klassene.

Mvh Aslak

Helgen sett under ett så må det sies at av totalt 24 starter (kata og kumite) av HKK utøverene, tar vi 9 pall plasseringer!
Meget imponerende og god innsats av samtlige. Gratulerer!
Stor innsats og takk til helgens lagledere også.
Aslak, Jo Vole, Kim og Nadia.

Mvh G

Ps! sjekk Halden Karateklubb på facebook!

www.facebook.com/group.php?gid=2306569659