Oppsummering av sommerleireren 2009

Et av årets alle største begivenheter innenfor Wado Ryu karate gikk av stablen i perioden 29 juni tom 4 juli. Wado Ryu Norges sommerleier i Fredrikstad.Dette var den 30 leieren i rekken og har for mange blitt en fast tradisjon.

Sjef WRN Øystein Riber har deltatt på samtlige, hvilket er mildt sagt imponerende!

De to første dagene er forbeholdt barna i alderen 7-15 år og er utrolig morsom og inspirerende massemønstring. Ca 130 unge og lovende karate utøvere fra hele landet, fikk prøve seg på litt andre ting enn de normalt sett er vant med i fra klubbene. Mye lek og mye moro er prioritert, men en god dose kata og kumite på høyt nivå ble det også plass till. Det hele ble avsluttet med bading på Kongsten bad i et fantastiskt varmt vær. Senere på tirsdagskvelden ble det grilling og en spennende Ninja-jakt på Kongsten festning ut i de mørke timer.

Halden Karateklubb stillte opp med 9 barn og 3 foresatte.

I tillegg var Nadia, Kim og Gjermund  instruktører på barneleieren.

HKK hadde i år som i fjor en egen leier med lavo og ett stort partytelt. Været var det ingen ting å si på.

De var veldig varmt og det  ble nesten for mye av det gode, men heldigvis var veien kort bort til Kongstenbadet for en rask nedkjøling.

Treningen, sammholdet, barna, været, maten og ninjakvelden gjorde sitt til at dette ble en flott leier som vi håper og tror flere blir med på til neste år.

Trykk her for bilder fra barne- og sommerleiren 2009

På onsdagen startet treningen for de over 15 år med sjefsinstruktør Shiomitsu sensei i førersetet. Med seg hadde han Katzutaka Othsuka sensei fra Japan (sønn av nåværende grandmaster Othsuka) og Jorge Rosa sensei fra Portugal.

Kvalifiserte instruksjoner fra noen av de fremste mesterene i verden er utrolig lærerikt og inspirerende. Hele leieren fungerer som en vitamininsprøytning og man gleder seg( nesten) til at ferien tar slutt slik at man kan ta opp igjen treningen for fullt.

Etter 4 dager med intens trening i varmen var det dags for tre av klubbens utøvere til å la seg eksaminere for ett WRN graderingspanel. Blir man ansett som «ferdigutviklet eller moden» så vil man da få en ny beltegrad.

Halden KK tekniske komite  hadde gitt tre kandidater grønt lys til å prøve seg. To av tre ble funnet gode nok av panelet. Henrik Sætra klarte 3 kyu brunt belte og Nadia Rojahn Martinsen klarte 2 kyu brunt belte.

En stor prestasjon etter en hard og varm treningsuke.

Vi gratulerer så mye.Henrik og Nadia.JPG

Trykk her for bilder fra barne- og sommerleiren 2009