KANOTUR, 22-23. august 2009

Etter de positive tilbakemeldingene vi fikk fra deltakerne i fjor, trår vi igjen til med kanotur for våre medlemmer. Erfaringen vi gjorde sist, tilsier at dette er noe vi bør fortsette med. Alt vil selvfølgelig skje i ordnede former, der sikkerheten til deltakerne står i høysetet. Dette blir en fin anledning til å treffe karatevenner i et lite annet miljø, og kanskje bli kjent med hverandre på en litt annen måte.

Det er felles avreise fra Os skole, lørdag 22. august kl. 1000 – presis. Vi kjører i samlet flokk til svensk side på Kornsjø, da årets tur går til Boksjøen. Når vi kommer fram til stedet hvor turen starter, legger alle bagasjen sin i kanoene. Det blir deretter ca. en kilometer å gå, hvor vi triller kanoene på hjul.

Etter at vi har kommet til Boksjøens bredder, padler vi ut til øya hvor leiren skal ligge. Her legger vi fra oss bagasjen og slår leir. I løpet av dagen vil det være mye moro som skjer, før vi samles i leiren om kvelden. Turen er lagt opp slik at det ikke blir slitsomt for noen – uansett alder. Dette skal bare være GØY! Det er lagt opp til mer lek og moro rundt leiren om kvelden, og da skal vi også grille.

Vi drar hjem neste morgen, etter å ha spist frokost og ryddet leiren. Det koster ikke noe å delta, utover det at man må ha med mat for turen selv.

Hver enkelt må ha med seg drikke, tørrmat, grillmat (klubben tar med ketchup, sennep, sprø løk og grillkrydder), litt ekstra klær, sovepose og liggeunderlag. Det er også lurt å ta med lommelykt/hodelykt eller lignende, da det begynner å bli mørkt om kveldene. Litt smågodt og en kosebamse, er også fint å ha med.

Som tidligere nevnt, vil sikkerheten til deltakerne være i fokus under hele turen. Alle får utdelt godkjente redningsvester, og ingen får lov å nærme seg vannet – uten redningsvest.

For at undertegnede skal få oversikt over hvor mange kanoer og redningsvester vi trenger, er det ønskelig at de som vil være med melder seg på turen innen torsdag 20.8.2009. Påmelding skjer til Jo Vole, på tlf. 992 86 524 eller på mail: jo.vole@politiet .no.

Vel møtt!

Karatehilsen