Halden Karateklubb slo et slag for Haiti!

Halden 27. januar 2010.

Halden Karateklubb slo et slag for Haiti!

Onsdag den 27. januar tok Halden Karateklubb konsekvensen av den ufattelige tragedien som skjedde da store deler av det lutfattige landet Haiti ble knust av sammenraste bygninger den 12. januar.

På bakgrunn av en ide av Gjermund Martinsen bestemte styret i HKk at klubben måtte bidra med pengestøtte til hjelpearbeidet for de overlevende på Haiti. Vi som er i Halden Karateklubb har alle mat i magen og tak over hodet. Styret var enig i at klubben skulle bidra med de mottatte midlene som Norsk Tippings Grasrotandel for 4. kvartal i 2009 gav klubben, og dette beløpet var på kr. 5.212,-. Videre så ville en fellestrening for alle medlemmer med foreldre og venner markere at klubben gjorde ”et slag for Haiti”. For å lokke så mange som mulig til fellestreningen på onsdag så skulle Halden Karateklubb også gi kr. 50,- pr. person som trente denne kvelden, medlem som ikke medlem. I tillegg skulle det være mulighet å gi penger for de som ikke hadde mulighet for å trene denne kvelden.

Leder Gjermund Martinsen innledet fellestreningen i gymsalen på Os  med å gi en kort  bakgrunn til hvorfor så mange var samlet der, for å gi et lite bidrag til de mange personer som ikke har noe på Haiti.

Etter et minutts stillhet for å hedre de ufattelige mange som hadde dødd i jordskjelvene, gjorde vi alle ”et slag for Haiti”.

Og det kom mange medlemmer og foreldre med flere som ville trene.

Under Gjermund sin instruksjon ble fellestreningen gjennomført med blanding av teknisk trening med slag og spark samt lek i fornøyelig blanding. Med fart og intensitet gjorde  de fremmøtte deltagerne sitt til at kvelden ble minnerik. I tillegg til sin egen kata-trening ble de også vist hvordan en kata kan gjennomføres da Martin Langaas demonstrerte hva han kan etter mange års karatetrening, som blant annet resulterte i sølv i stilarts Wado EM i Oslo i 2007 og deltagelse på høyt nivå under stilarts VM i Tokyo i august 2009.

Fellestreningen ble avsluttet med mange fornøyde ansikter og svette panner, og med 50 deltagere resulterte det i kr. 2.500,- i tillegg til Grasrot-andelen på kr. 5.212,-. Videre kom det inn kr. 1.180,- fra ”ikketrenede” personer, så totalbeløpet på dette ”et slag for Haiti” resulterte i kr. 8.892,-, et beløp som klubben er godt fornøyd med. Beløpet blir overført til Norsk Folkehjelp som sammen med samarbeidspartnere har et velsmurt hjelpeapparat i arbeid på stedet.

Etter treningen dro vi alle hjem til hus og mat . . . . . . . .

Forfattet av

Aslak Nilsen