Kim tok gull i Regionscup

[img_assist|nid=1925|title=|desc=|link=none|align=left|width=233|height=350]Lørdag 5. Februar ble det arrangert Regions Cup 1 i Bjølsenhallen, Oslo. Innover dro to biler med Even Johansen, Kim Tran, Nadia Martinsen Rune Johansen, Aslak Nilsen og Martin Langaas, Even stilte i klassen kata gutter ungdom, Kim i kata damer senior og Nadia i kumite jenter junior +55.

Even var først ut. Etter en godt gjennomført Wanshu endte det dessverre med tap for Even mot Ole Christian Hansen fra Sarpsborg kk. Even fikk rekvalifisering. Etter en veldig bra Basai mistet han balansen på slutten og han tapte knepent 1-2. Even er selv fornøyd med egen innsats noe som betyr mer enn plassering. Kata gutter ungdom hadde 7 deltagere.

Nestemann ut var Kim. Kim har vært ute i over et år med skade i kneet og var nå klar for å debutere. Til tross for mye nerver klarte hun å fremføre flotte kataer og vinne begge kampene sine. Det endte med en sterk seier i klassen. Første kampen var mot Helle Øverbye fra Tiger kk og finalen mot jr. Norgesmester Kristine Sogn fra Troll kk. For Kim gikk dette over all forventning, det kom til og med noen tårer. Kata damer senior bestod av 3 deltagere.

[img_assist|nid=1926|title=|desc=|link=none|align=right|width=290|height=193]

Sistemann var Nadia. Denne gangen var ikke klassen så stor med kun 2 deltagere, da de beste meldte frafall grunnet oppladning til jr. EM neste helg. I sin kamp møtte hun Maria Bruzell Roll fra Mizuchi kk. Det endte dessverre med tap for Nadia etter en helt grei gjennomført kamp. Nadia ble litt skuffet over tapet, men er også fornøyd med enkelte ting.

[img_assist|nid=1927|title=|desc=|link=none|align=left|width=290|height=193]

Dagen kort oppsummert ble to medaljer til HKK, ett gull og ett sølv. I morgen er det klart for Mini Cup 1. Fra klubben drar Pernille Stumberg og Petter Martinsen. Lykke til!

Nadia

Klikk her for å se flere bilder!