Gradering 4. juni 2011! Tekst og bilder. God ferie!

Halden Karateklubb avholdt halvårsgradering den 4 juni 2011 i klubbens dojo på Os skole.

Dojo vår er den samme gamle, men en, for anledningen, litt pyntet dojo er med på å sette en verdig ramme på det hele. Det hele, som vanlig, ”overvåket” av vår stilarts-far, Grandmaster Hironori Othsuka I .[img_assist|nid=2226|title=|desc=|link=none|align=right|width=100|height=90]

Mange møtte til denne litt høytidelige seansen for første gang, andre har vært med mange ganger før. [img_assist|nid=2227|title=|desc=|link=none|align=left|width=318|height=570]En gradering utløser mye spenning og nerver hos de aller fleste, og det er derfor mange ganger godt å ha med mamma eller pappa, og mange har med begge, og vel så det. [img_assist|nid=2228|title=|desc=|link=none|align=right|width=200|height=133]

Av tilskuerantallet å dømme kunne vi se at mange av de yngste hadde til og med med seg besteforeldre også. Morsomt også å vise frem hva man har lært, eller skulle ha lært, for det er jo det en gradering går ut på. Det er sikkert også morsomt for besteforeldre å se hva disse unge håpefulle driver med på fritiden .

[img_assist|nid=2233|title=|desc=|link=none|align=right|width=133|height=200]Det som sensorene legger mest vekt på når man bedømmer de som står der fremme, iallefall blandt de yngste utøverene, er at man gjør så godt man kan! Gjør man det kan ingen forlange mer av deg, og man kan kommer veldig langt i karate(og livet forøvrig)!

[img_assist|nid=2230|title=|desc=|link=none|align=right|width=379|height=570]

Det kan man ofte se i blikkene til graderingskandidatene. Innlevelse, tilstedeværelse, besluttsomhet, vilje, og mot! Det er utrolig morsomt å se akkurat dette hos de aller fleste ved årets gradering! Litt rynking av øyenbryn, og kraftfulle kiia rop viser akkurat det! Rett og slett herlig å se. Det er mange som kommer til å bli gode i karate blant de yngre i Halden Karateklubb om de fortsetter slik!

At man kan se det i blikket gjelder også for Tom Heine Olsen, etter at han ble promotert fra 4 kyu lilla til 3 kyu brunt belte! Han ble veldig glad! Tom har trent og hjulpet til ved de fleste anledninger siden 1999! Tom er et levende eksempel på at karate ikke bare dreier seg om ferdigheter og ulike beltenivåer ved gradering! Vi gratulerer Tom med et velfortjent brunt belte![img_assist|nid=2234|title=|desc=|link=none|align=left|width=193|height=570]

Selv med puljeoppmøte og effektiv gjennomkjøring, er sedvanlig køing for å motta striper eller nye belter noe som må til når det blir så mange. Selv med mange beskjeder om naturlig forfall, var det nærmere 60 som graderte denne dagen. Dette noe de i kiosken kunne bekrefte i form av en jevn strøm med handlelystne i alle aldre. Pølser, brus, kaffe og vaffel er standar oppsett for de fleste virker det som når det går med 5 kasser med brus, 1,5 kg kaffe og nesten 15 kg pølser en slik dag.

Flott også å se at de som ikke skulle gradere denne dagen, ønsker å være med på arrangementet. Vi takker spesielt Helene, Tom Heine, Jonas og Even for en stilig Wanchu oppvisning, til mange imponerende og beundrene blikk. Dere er flotte forbilder for de yngre.[img_assist|nid=2232|title=|desc=|link=none|align=left|width=570|height=379]

Diplomer og foto session avslutter det hele, og med en sermoniell hilsen til Grandmaster er det vel hjem og forberede ferie for de fleste. Ingen flere ordinære treninger etter 4. juni. Vi starter opp igjen fra og med 22. august.

Vær oppmerksom på at flere har nå blitt flyttet på og dermed har fått nye treningstider å forholde seg til. Se vedlegg for info. Trykk her! eller se vedlagt pdf fil nederst!

For alle dere som av ulike grunner ikke kunne møte til denne gradering, fortvil ikke! Det vil med aller største sannysynlighet bli arrangert en oppsamlingsgradering helt i slutten av august.

Det gjennstår dermed bare å ønske alle sammen en riktig god ferie og vel møtt i august!

Til alle dere som skal på sommerleier! Nå nærmer det seg styggfort!

Et lite hint! Forbered dere på at dette blir gøy! Rekord gøy! Vi har aldri vært så mange som skal på barneleir noen gang! Nesten dobbelt så mange som i fjor!

Da var vi 19!

Vi ses i Fredrikstad! Vi gleder oss! J

Flere bilder fra graderingen finner du ved å trykke her!